Trainingen

Overzicht van de trainingen

Coronavirus

Zoals jullie vernomen hebben zijn er terug wat versoepelingen voor onze trainingen vanaf 8 mei.

Zoals de laatste maanden moet iedereen zich blijven inschrijven door een mail te sturen naar joeri.devuyst@brugge.be .

Dit telt ook voor de jeugd.

Voor de dinsdagtraining:

We gaan ons onderverdelen in 2 groepen (jeugd en volwassenen) van telkens 25 personen maximum.

Training jeugd:
De 6, 7 en 8 jarigen trainen bij Sabine/Ashley en de 9, 10, 11 jarigen bij trainer Emmerson.
Gelieve er ook rekening mee te houden dat dit hun enige activiteit mag zijn.

De jeugd vanaf 12 traint bij trainer Yvan:
Ook deze lopers schrijven zich in en vermelden hun leeftijd.

Hierbij de te volgen richtlijnen voor deze trainingen.

Training volwassenen:

Indien we met minder dan 25 personen zijn blijft iedereen op de piste. Zijn we met meer dan 25 personen splitsen we de groep in A en B. Er zal dan beurtelings getraind worden op de piste. De personen die niet op de piste lopen trainen buiten het domein.

Voor de donderdagtrainingen:

We verhuizen terug naar Daverlo. We verzamelen op de parking vooraan.

Nu de terrassen terug open zijn kan er achteraf terug iets gedronken worden.

Het gebruik van douches is nog steeds niet mogelijk.

Het gebruik van mondmaskers is verplicht voor en na de training. 

Algemene afspraken:
Iedereen komt toe met mondmasker tot je binnen je groep bent. De mondmaskers mogen af tijdens de training en houd je zelf bij. Dit telt op zowel de dinsdag als de donderdagtraining.
Ook voor en na de training blijft iedereen in zijn bubbel van 4 personen en worden groepjes niet gemengd (ook al is dit bijzonder jammer dat wij niet allemaal samen onze ervaringen, zorgen en frustraties kunnen delen), maar als we willen blijven trainen is dit belangrijk.
Iedereen moet zich inschrijven voor de training op zowel dinsdag en donderdag via
Joeri.Devuyst@brugge.be ten laatste de zondag vooraf ten laatste om 18.00 uur zodat we de tijd hebben om alles te verdelen en te verwerken.
Voorkeur doorgeven is uiteraard mogelijk. 
Douchen en gebruik van een kleedkamer is uiteraard niet mogelijk.
Door in te schrijven ga je akkoord met alle voorwaarden.

Van zodra de ‘normale’ trainingen weer hernemen zijn er  voor volwassenen  2 x per week groepstrainingen voorzien, telkens van 18.30 tot 20.00 uur. Op dinsdagavond is er een intervaltraining op de piste van Sport Vlaanderen Brugge (Nijverheidsstraat 112, Assebroek). De donderdagavond verzamelen we aan het sportcomplex Daverlo (Dries 2, Assebroek) voor een duurloop.

Het trainingsschema wordt samengesteld door trainer Paul. Hier vindt u het schema van november / december 2020.

Voor de jeugd is er op dinsdagavond een groepstraining voorzien per leeftijdscategorie. De training start ook om 18.30 uur op de piste. De trainers zorgen voor voldoende variatie en een speels karakter van de trainingen.

Pistetrainingen

Om de snelheid wat aan te scherpen worden elke week intervaltrainingen voorzien. Beginnen doen we met het loslopen op de piste of op de Finse piste rond de piste. Gevolgd door een gezamenlijke stretchoefening om blessures te vermijden. De training is elke week anders opgebouwd. Een voorbeeld is de piramidetraining waarbij afstand wordt opgebouwd en daarna terug afgebouwd (400 m snel, loslopen, 800 m snel, loslopen, 1200 m snel, loslopen, 800 m snel, loslopen en 400 m snel).

Intervaltraining Sport Vlaanderen
Training Kemmel

Duurlooptrainingen

We starten gezamenlijk aan sportcomplex Daverlo na de uitleg over de te volgen route van de trainer. Na 1 of 2 km lopen de verschillende groepen aan hun eigen tempo. Er worden routes uitgestippeld van 10-12 km / 14-16 km en 18-20 km. Er wordt gelopen in de buurt van Brugge of de deelgemeenten.

In de wintermaanden is verlichting of reflecterende kledij aan te raden.