Trainingen

Overzicht van de trainingen

Coronavirus

We hebben beslist om de trainingen voor de jeugd en de volwassenen terug op te starten vanaf dinsdag 16 februari. Dit natuurlijk onder strikte voorwaarden en zal geëvalueerd worden of dit virologisch verantwoord is (indien iedereen zich aan de regels houdt kunnen de trainingen blijven doorgaan).
De jeugd tot 12 jaar:
Blijven zich verder inschrijven, gelieve ook de leeftijd van het kind door te geven. Er kunnen maximum 10 personen per trainer.
De 6, 7 en 8 jarigen trainen bij Sabine/Ashley en de 9, 10, 11 jarigen bij trainer Emmerson.
Gelieve er ook rekening mee te houden dat dit hun enige activiteit mag zijn.

De jeugd vanaf 12 traint bij trainer Yvan:
Ook deze lopers schrijven zich in en vermelden hun leeftijd.
Deze groep traint op de Finse piste. Trainen op de atletiekpiste is niet toegestaan. Gelieve er ook rekening mee te houden dat dit hun enige activiteit mag zijn.

Hierbij de te volgen richtlijnen voor deze trainingen.

 De volwassenen op dinsdag:
Trainen op de piste is voor de volwassenen niet toegestaan. We verzamelen op de parking van Sport Vlaanderen (kant Matmeers). Om vermenging met onze oudere jeugd te voorkomen zal deze groep buiten het domein van Sport Vlaanderen lopen. We lopen in groepjes van 4 personen. 
Trainer Paul en Toon bepalen of dit een duurloop of een intervaltraining is buiten het domein.
We proberen dezelfde groepen aan te houden de andere weken. Je kan je groep kleiner maken tijdens de training maar zeker niet groter. De trainers gaan erop toezien dat iedereen zich aan de regels houdt. 
Groepen mogen zeker niet veranderen tijdens de trainingen.

De volwassenen op donderdag:
We verzamelen op de parking van Bloso kant Nijverheidsstraat. Ook op deze training lopen we in groepjes van 4 personen. Hiervoor tellen ook de regels zoals de dinsdagtraining.  

Algemene afspraken:
Iedereen komt toe met mondmasker tot je binnen je groep bent. De mondmaskers mogen af tijdens de training en houd je zelf bij. Dit telt op zowel de dinsdag als de donderdagtraining.
Ook voor en na de training blijft iedereen in zijn bubbel van 4 personen en worden groepjes niet gemengd (ook al is dit bijzonder jammer dat wij niet allemaal samen onze ervaringen, zorgen en frustraties kunnen delen), maar als we willen blijven trainen is dit belangrijk.
Iedereen moet zich inschrijven voor de training op zowel dinsdag en donderdag via
Joeri.Devuyst@brugge.be ten laatste de zondag vooraf ten laatste om 18.00 uur zodat we de tijd hebben om alles te verdelen en te verwerken.
Voorkeur doorgeven is uiteraard mogelijk. 
Douchen en gebruik van een kleedkamer is uiteraard niet mogelijk.
Door in te schrijven ga je akkoord met alle voorwaarden.

Van zodra de ‘normale’ trainingen weer hernemen zijn er  voor volwassenen  2 x per week groepstrainingen voorzien, telkens van 18.30 tot 20.00 uur. Op dinsdagavond is er een intervaltraining op de piste van Sport Vlaanderen Brugge (Nijverheidsstraat 112, Assebroek). De donderdagavond verzamelen we aan het sportcomplex Daverlo (Dries 2, Assebroek) voor een duurloop.

Het trainingsschema wordt samengesteld door trainer Paul. Hier vindt u het schema van november / december 2020.

Voor de jeugd is er op dinsdagavond een groepstraining voorzien per leeftijdscategorie. De training start ook om 18.30 uur op de piste. De trainers zorgen voor voldoende variatie en een speels karakter van de trainingen.

Pistetrainingen

Om de snelheid wat aan te scherpen worden elke week intervaltrainingen voorzien. Beginnen doen we met het loslopen op de piste of op de Finse piste rond de piste. Gevolgd door een gezamenlijke stretchoefening om blessures te vermijden. De training is elke week anders opgebouwd. Een voorbeeld is de piramidetraining waarbij afstand wordt opgebouwd en daarna terug afgebouwd (400 m snel, loslopen, 800 m snel, loslopen, 1200 m snel, loslopen, 800 m snel, loslopen en 400 m snel).

Intervaltraining Sport Vlaanderen
Training Kemmel

Duurlooptrainingen

We starten gezamenlijk aan sportcomplex Daverlo na de uitleg over de te volgen route van de trainer. Na 1 of 2 km lopen de verschillende groepen aan hun eigen tempo. Er worden routes uitgestippeld van 10-12 km / 14-16 km en 18-20 km. Er wordt gelopen in de buurt van Brugge of de deelgemeenten.

In de wintermaanden is verlichting of reflecterende kledij aan te raden.